Om RSK

RSK/ NOLLTOLERANS Mäns Våld mot Kvinnor och i Nära Relationer är en ideell, politiskt och religiöst obunden förening som arbetar förebyggande. Vi strävar efter att skapa en samhällelig förändring genom att öka medvetenheten av mäns våld mot kvinnor och barn i nära relationer. Vår spridning av kunskap och material sträcker sig över hela landet, och vi riktar oss till en bred målgrupp som inkluderar allmänheten, skolor, myndigheter, bibliotek, vårdcentraler, ungdomscentraler, sjukhus och företag. Genom att vi sprider vårt budskap om nolltolerans för våld i nära relationer och mäns våld mot kvinnor och barn delar vi viktig information om hur man kan förebygga och hantera detta genom kunskap.

Digitala Utbildningar & Material

Vi erbjuder information digitalt. Vårt mål är att ge elever och lärare kunskap och fakta om mäns våld mot kvinnor och barn samt att utrusta dem med verktyg för att förebygga detta våld. Vi belyser även var man kan få hjälp och stöd allt för att öka medvetenheten om detta viktiga ämne.

Materialproduktion
Vi skapar kontinuerligt och sprider nytt material som böcker, film, affischer, broschyrer osv

för att nå ut med rätt kunskap i ämnet. Skolor, vårdcentraler, myndigheter, ungdomscentraler, bibliotek, allmänheten och företag får viktigt material och ökad kunskap i ämnet. Det viktigaste för oss är att nå så många som möjligt med information.

Spridning av Information på Sociala Medier
Vi använder sociala medier som ett kraftfullt verktyg för att sprida kunskap om mäns våld mot kvinnor och barn. Genom att informera om myter, varningssignaler och var man kan få hjälp vill vi nå ut till en bredare publik. Allmänheten är välkommen att ställa frågor och få stöd genom våra sociala medieplattformar.

Följ oss på sociala medier:
Facebook: RSK/Nolltolerans
Instagram: rsk.nolltolerans

Tillsammans kan vi göra skillnad och bidra till en värld utan våld i nära relationer. Bli en del av vår Rörelse mot nolltolerans för mäns våld mot kvinnor och barn.

Läs om våra stadgar